آموزش ایجاد یک متن نئونی با فتوشاپ CS6
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
آموزش ایجاد یک متن نئونی با فتوشاپ CS6
تاریخ : پنج شنبه 14 فروردين 1393
نویسنده : RmZiRn
 
 

 از زمانی که بخش ۳D یا سه بعدی به نرم افزار محبوب فتوشاپ اضافه شده است آموزش های فراوان و متعددی در این زمینه در دنیای مجازی منتشر شده است. امروز در گویا آی تی قصد داریم که به آموزش بخش سه بعدی در فتوشاپ بپردازیم. در این مقاله قصد داریم به شما نحوه ساخت و طراحی یک متن نئونی را آموزش دهیم برای طراحی این پروژه به فتوشاپ CS6 نیاز دارید. پس از مشاهده این آموزش نیز می توانید به طراحی متن های سه بعدی در فتوشاپ بپردازید و اوج خلاقیت خود را روی یک اثر هنری بریزید. منابع استفاده شده در این آموزش :

مرحله ۱

 

برای شروع با استفاده از کلید های میانبر Ctrl+N یک سند جدید با ابعادwidth: 1440px, height: 900px و وضوح یاresolution: 72. ایجاد کنید و نام آن را۳D Neon بگذارید. 

 مرحله ۲

 

رنگ پس زمینه را با رنگ#۱۵۲۴۳b پر کنید اکنون فونتYou’re Gone” را که در ابتدای مقاله معرفی کردیم دانلود کنید و آن را نصب کنید برای نصب آن باید فونت را در آدرسC:WindowsFonts حال متنPARTY! را با رنگ سفید و اندازه ۲۵۰ ptتایپ کنید. پنجرهCharacter را در منوی Window باز کنید و تنظیمات آن را همانند تصاویر زیر تغییر دهید.

 3dneon2b 

 مرحله ۳

 

به منوی لایه ها بروید و روی لایه متن کلیک راست کرده و سپس گزینهConvert to Shape را انتخاب کنید حالPen tool را انتخاب کنید رنگ آن را به #۴۸۸dc6 تغییر دهیدو همانند تصویر زیر عمل کنید. پس از آن که منوی تنظیمات pen tool را انتخاب کردید رویMore Options کلیک کنید پنجره تازه ای برای شما باز می شود تنظیمات را همانند زیر دنبال کنید اگر از متن زیر متوجه نشدید می توانید با تصاویر مراحل را دنبال کنید.

 پس از اعمال تنظیمات تصویر شما باید به شکل زیر در بیاید. 

 مرحله ۴

 

از لایه متن یک کپی بگیرید و نام آن راParty! Black بگذارید بریا کپی کردن لایه می توانید روی لایه کلیک راست کرده وگزینهDuplicate را انتخاب کنید. سپس تنظیمات مرحله قبل را با کمی تفاوت همانند تصویر زیر انجام دهید. 

 مرحله ۵

 

از لایهParty! Black یک کپی دیگر بگیرید و نام آن راsupport بگذارید باز هم در این قسمت از تنظیمات مرحله ۳ استفاده میکنیم اما مقادیر باید کمی تغییر داده شود.


 مرحله ۶

 

اکنون برای طبیعی به نظر رسیدن کار باید مقداری کابل برای پشت متن طراحی کنیم. برای این کار از ابزارPen tool استفاده می کنیم رنگstroke را به#۰۸۱a2b تغییر دهیدو سپس با اندازه۵ pt کابل را همانند تصویر زیر طراحی کنید به یاد داشته باشید که شما می توانید کابل را به شکل دیگری طراحی کنید.


 

 

 لایه های شما باید همانند تصویر زیر باشد. 

 مرحله ۷

 

اکنون کار با بخش ۳D را آغار می کنیم. حال باید تمامی لایه ها را به ۳Dاکستروژن تبدیل کنیم. این امکان وجو ندارد که به صورت یکجا تمامی لایه ها را به۳Dاکستروژن تبدیل کنیم پس این مرحله را برای تک تک لایه ها به جز لایهBackground تکرار می کنیم. لایه مورد نظر را انتخاب کنید و به منوی۳D>New 3D Extrusion from Selected Layer بروید. همچنین می توانید این کار را با کلیک راست روی لایه مورد نظر و انتخابconvert and select the New 3D Extrusion from Selected Layerاین عمل را انجام دهید.

 


مرحله ۸

 

حال برای لایه background به منوی۳D>New Mesh from Layer>Postcard بروید یا می توانید با کلیک راست کردن روی لایه background و انتخاب گزینهPostcard این عمل را انجام دهید.

 
 
 

مرحله ۹

 

همه لایه ها را انتخاب کنید و به منوی۳D>Merge 3D Layers بروید.

 
 
 

مرحله ۱۰

 

در این مرحله میخواهیم عمق همه۳d extrusions را تغییر دهیم. ابتدا لایهrope یا طناب را در پنل ۳D انتخاب کنید سپس از پنجرهProperties خواص آن را همانند تصاویر زیر تغییر دهید. مقدارExtrusion Depth را برابر ۰ قرار دهید سپس در منوی شکل های آماده شکلPillow Inflate را انتخاب کنید.

 
 
 

مرحله ۱۱

 

در پنجرهProperties لایهParty! Blue را انتخاب کنید مقدارExtrusion Depth را به ۰; تغییر دهید پس از آن بر رویShape Preset کلیک کنید و همانند تصویر زیرPillow Inflate را انتخاب کنید سپس روی آیکونCap در بالای این پنل کلیک کنید مقدارAngle را به۹۰º و Strength را به ۲۰ %تغییر دهید. در تصاویر زیر می توانید این مرحله را کامل ببینید.

 
 
 
 

این مرحله را برای لایهParty! Black نیز تکرار کنید.

 
 

مرحله ۱۲

 

در پنل ۳D لایهsupport را انتخاب کنید وExtrusion Depth را به ۳۵ تغییر دهید.

 
 
 

مرحله ۱۳

 

درپنل ۳D بخشScene را انتخاب کنید سپس روی پنلProperties کلیک کنید و مقدارPresets را بهHidden Wireframe تغییر دهید. در گوشه ای از تصویر کلیک راست کنید وleft را انتخاب کنید تا نمای دید به سمت چپ تغییرداده شود. سپس همانند تصویر زیر کابل ها را تغییر موقعیت دهید.

 
 
 

مرحله ۱۴

 

اکنون نوبت به تغییر زاوریه رسیده است با استفاده از ابزار Move جسم ۳D را تغییر مکان دهید همچنین می توانید مختصان آن را که در تصویر زیر درج شده است وارد کنید.

 
 

دیدگاه کنونی یاCurrent view را برای رفع های بعد ذخیره کنید. برای این کار می توانید در پنل ۳D رویView>Save کلیک کنید. شما می توانید شی ۳D خود را به هر مکانی حرکت دهید و با بازگشت به این منو و انتخاب نمای ذخیره شده می توانید به این حالت باز گردید.

 
 

مرحله ۱۵

 

حال باید متریال ها را به متن اضافه کنیم.

 

تمام لایه های متریال متن لایهParty! Blue را انتخاب کنید در پنلProperties تکسچر را حذف کنید روش حذف تکسچر در تصویر سمت چپ آمده شده است سپس مقادیر زیر را روی آن تنظیم کنید.

 

Diffuse: #a0d6ff
Specular: #348bcd
Illumination: #3ba6f8
Ambient: #454545
Shine: 80%
Reflection: 17%
Roughness: 0%
Bump: 0%

 
 
 

مرحله ۱۶

 

تمام لایه های متریال لایهParty! Black را انتخاب کنید سپس مقادیر زیر را وارد کنید :

 

Diffuse: # 7f7f7f
Specular: # 333333
Illumination: #000000
Ambient: #000000
Shine: 20%
Reflection: 20%
Roughness: 7%
Bump: 10%

 
 

مرحله ۱۷

 

تمام لایه های متریال لایهsupport را انتخاب کنید و سپس مقادیر زیر را تغیییر دهید:

 

Diffuse: # 7f7f7f
Specular: # 333333
Illumination: #000000
Ambient: #0167a1
Shine: 20%
Reflection: 10%
Roughness: 5%
Bump: 10%

 
 

مرحله ۱۸

 

تمام لایه های متریلا لایهrope را انتخاب کنید و سپس مقادیر زیر را تغییر دهید:

 

Shine: 20%
Reflection: 43%
Roughness: 9%
Bump: 10%

 


مرحله ۱۹

 

حال باید کمی تغییر در ظاهر این پروژه بدهیم روی لایهEnvironment کلیک کنید در پنجرهProperties تیک گزینهIBL را بردارید. برداشتن تیک این گزینه به ما در مراحل بعدی کار با لایه backgroundکمک میکند. در ادامه مقدارOpacity را به ۶۰% و مقدارRoughness را به ۲۰% تغییر دهید.

 
 

در این مرحله تصویر شما باشید این گونه باشد.

 
 

مرحله ۲۰

 

در این مرحله میخواهیم یک نور سرد به متن اضافه کنیم. در پایین پانل ۳D همانند تصویر ززیر روی آیکونAdd a new Light to Scene کلیک کنید در منوی آبشاری باز شدهNew Infinite Light را انتخاب کنید. رنگ را به#b4f2ff تغییر دهیدمقدارIntensity را به ۶۰% و مقدار shadaw را به ۱۱% تغییر دهید.

 
 
 

مرحله ۲۱

 

در پانل ۳D لایهbackground را انتخاب کنید و سپس در پنجرهProperties مراحل زیر را دنبال کنید:

 

Diffuse: # 023963
Specular: # 333333
Illumination: #000000
Ambient: #0167a1
Shine: 23%
Reflection: 89%
Roughness: 47%
Bump: 10%

 
 

مرحله ۲۲

 

اکنون میخواهیم به دیوار یکtexture یا بافت اضافه کنیم. لایهBackground را انتخاب کنید و به پانلBackground بروید روی آیکونfile کلیک کنید این آیکون در کنارDiffuse قرار دارد.Edit Texture را انتخاب کنید یک پیغام برای شما ظاهر می شودok را بزنید بعد از آن پرونده جدید با صفحهBackground اصلی باز می شود.

 
 
 

مرحله ۲۳

 

texture دانلود شده را در داخل نرم افزار فتوشاپ باز کنید با استفاده از کلید های میانبر ctrl+t آن را تغییر اندازه دهید به طوری که تمام صفحه را بپوشاند. روی لایهtexture کلیک راست کرده و گزینهtexture را بزنید تا از آن یک کپی گرفته شود آن را پنهان کنید.


 
 


مرحله ۲۴

 

دیگر نیازی به لایهBackground یا پس زمینه نیست می توانید آن را حذف کنید. بافشردن کلیدهای میانبرCtrl+U کادر محاوره ایHue/Saturation را باز کنید هم چنین می توانید از منویImage>Adjustment>Hue/Saturation آن را باز کنید. در پنجره باز شده مقدارHue را به ۲۱۳ ,Saturation را به ۵۴ وLightness را به -۶۷ تغییر دهید.

 
 

کادر محاوره ایLevels رااز طریق کلید های میانبر ctrl+D باز کنید همچنین می توانید آن را از منویImage>Adjustment>Levels باز کنید. مقادیر را همانند تصویر زیر تغییر دهید

 
 

مرحله ۲۵

 

در این مرحله میخواهیم به دیوار یک نور اضافه کنیم به صفحهtexture بازگردید لایهduplicated شده را از حالت پنهان در آورید بازهم کادر محاوره ایHue/Saturation را باز کنید مقدارHue را به ۲۱۳ ,Saturation را به ۲۵ وLightness را به -۴۰ تغییر دهید.

 

یک لایه ماسک ایجاد کنید مقدارOpacity را به ۸۲% و مقدارFill را به ۷۰% نیز تغییر دهید تصویر شما باید به شکل زیر در آید.

 
 
 

حال میخواهیم لایه تیره را کمیش بیش تر تیره کنیم برا

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409