واکنش عاطفي پنگوئن به مرگ فرزند/تصاوير
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
واکنش عاطفي پنگوئن به مرگ فرزند/تصاوير
تاریخ : چهار شنبه 16 بهمن 1392
نویسنده : RmZiRn
گروه علمي: خبرنگاران بی‌بی‌سی در یک فیلم مستند در طول فیلمبرداری از صحنه‌ای تراژدی و لحظه‌ای حساس را با این فیلم لمس کردند.
يک پنگوئن ماده سوگوار مرگ فرزند است و با این که می‌داند فرزند خود را از دست داده با این حال می‌خواهد او را از سرما محافظت کند.



در اثر یک باد پنگوئن نوزاد به زمین می‌افتد و درعرض چند دقیقه یخ می‌زند.پنگوئن مادر با منقار خود نوزاد را لمس می‌کند. او با منقار فرزند را به میان پاهای خود می‌کشد تا شاید گرم و زنده شود اما بی‌فایده است و شروع به گریه می‌کند. پنگوئن دیگری برای دلداری نزد او می‌آید آنها چند دقیقه‌ای سرهای خود را برای ادای احترام و ناراحتی به سمت نوزاد یخ زده پایین می‌گیرند.



قطب جنوب یک محیط خطرناک برای همه حیواناتی است که در آنجا زندگی می‌کنند. چون خشک ترین قاره و سردترین و بادهای تندی را در تمام سیاره دارد. پنگوئن امپراتور بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین نسبت به پنگوئن‌های دیگر است. این پنگوئن را می‌توان از رنگ سفید و سیاه و علائم زرد در سطح گوش او مشاهده کرد. تنها نژادی است که در طول زمستان قطب جنوب با سرما سازگاری دارد. بسیار اجتماعی است و گروه‌های صدتایی و هزارتایی تشکیل می‌دهد.



هر پنگوئن ماده یک تخم می‌گذارد و پس از آن نوبت با پنگوئن نر است که تخم را مراقبت کند تا مادر به دنبال غذا برود. تا وقتی فرزند بخواهد بدنیا بیاید تخم باید لای پا و پوست ضخیم یکی از پدر و مادر باشد تا گرم بماند.



آنها نباید بگذارند تخم از لای پایشان به زمین بیفتد در این صورت قطعا جنین از دست می‌رود. پس از در آمدن جوجه از تخم نیز باید به همین کار ادامه دهند تا جوجه یخ نزند.





|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409