.:: استـــــرس؛ ریزش مو را تشدید می‌کند! ::.
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
.:: استـــــرس؛ ریزش مو را تشدید می‌کند! ::.
تاریخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392
نویسنده : RmZiRn

یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: استرس‌های روحی سبب تشدید ریزش مو می‌شود. این نوع ریزش مو که ریزش موی هورمونی (آندروژنی) نامیده می شود درصد کمتری از زنان را درگیر کرده و معمولا در افرادی که پوست سرشان چرب است بیشتر دیده می شود.

دکتر حسین کاووسی، ریزش مو را به دو دسته ریزش موی قابل برگشت و ریزش موی غیرقابل برگشت تقسیم و اظهار داشت: نوع غیرقابل برگشت آن چندان شایع نیست. به گفته این متخصص پوست، مو و زیبایی، شایع‌ترین نوع ریزش مو که قابل برگشت نیز هست معمولا با شروع سن بلوغ در افراد دیده می‌شود که در مردان شایع‌تر است.

کاووسی گفت: این نوع ریزش مو که ریزش موی هورمونی (آندروژنی) نامیده می شود درصد کمتری از زنان را درگیر کرده و معمولا در افرادی که پوست سرشان چرب است بیشتر دیده می شود. وی با بیان اینکه این نوع ریزش مو در مردان در قسمت جلو و وسط سر بیشتر دیده می‌شود، افزود: این نوع ریزش مو در زنان به طور یکنواخت در جلوی سر دیده می‌شود و معمولا با نازک تر شدن موها همراه است.

این متخصص پوست، مو و زیبایی در ادامه گفت: عوامل هورمونی و ژنتیکی در این نوع ریزش مو دخالت دارند. به گفته کاووسی این نوع ریزش مو در افرادی که ورزش‌های قدرتی انجام می‌دهند و از مکمل‌ها نیز استفاده می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود. وی با تاکید با اینکه استرس‌های روحی سبب تشدید ریزش مو می‌شوند، اظهار داشت: کم خونی، رژیم‌های غذایی سخت، بیماری‌های غده تیروئید و... در تشدید بیماری اثرگذار هستند.
     گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org
کاووسی در ادامه با اشاره به اینکه ریزش روزانه 60 تا 100 تار مو طبیعی و قابل جایگزین است، افزود: اکثر افرادی که دچار ریزش مو هستند تا زمانی که 30 تا 40 درصد حجم موی خود را از دست ندهند متوجه بیماری خود نمی‌شوند. وی سپس به کسانی که موهای چرب دارند توصیه کرد: موهای خود را به طور روزانه شست و شو دهند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی در ادامه با تاکید بر اینکه نوع شامپو نمی تواند تاثیر زیادی بر ریزش مو داشته باشد، به بیان ویژگی‌های یک شامپوی خوب پرداخت و اظهار داشت: شامپوی خوب شامپویی است که فرد پس از شست و شوی موهای خود احساس خوشایندی داشته باشد. وی به افراد توصیه کرد تا از شامپوهای مناسب موهای خود استفاده کنند.

منبع: ایسنا



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409