.:: اینجــــوری به جنگ سرماخوردگی بروید ::.
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
.:: اینجــــوری به جنگ سرماخوردگی بروید ::.
تاریخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392
نویسنده : RmZiRn


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یکی از ارمغان‌های زمستان برای بیشتر افراد، افزایش احتمال ابتلا به سرماخوردگی است. برای درمان سرماخوردگی درمان‌های خانگی و پزشکی زیادی وجود دارند، اما فراموش نکنید که پیشگیری بهتر از درمان است. پس این پیشنهادها را جدی بگیرید تا احتمال ابتلا به سرماخوردگی را در این فصل کاهش دهید.

بهداشت را رعایت کنید : تاثیر شستن دست‌ها را فراموش نکنید، به طور مداوم دست‌های خود را بشورید و از مواد ضدعفونی کننده سبک استفاده کنید. علاوه بر دست‌ها، فراموش نکنید که برای پیشگیری از آلوده شدن به ویروس آنفولانزا، لازم است سطح پر تماس را هم تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از اسپری‌های ضدعفونی کننده هم استفاده کنید. این اسپری‌ها واقعا در کشتن ویروس‌ها تاثیرگذار هستند. اگر در خانه فردی سرماخورده دارید، بهتر است دستگیره‌های در، سطوح حمام و روشویی را هم هر روز ضدعفونی کنید.

هم تحرک داشته باشید و هم استراحت کنید : شاید هیچ‌وقت فکر نکرده باشید که ورزش می‌تواند شما را از سرماخوردگی در امان نگه دارد. اما بد نیست بدانید که تحرک جریان خون شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند در فعالیت ویروس‌ها اختلال ایجاد کند. علاوه بر این باید خواب کافی داشته باشید. خواب کافی بدن شما را برای مبارزه با ویروس‌ها آماده می‌کند.

عادات غذایی‌تان را اصلاح کنید : سعی کنید از میوه‌ها و مرکبات فصل بیشتر استفاده کنید. میوه‌هایی مانند خرمالو، نارنگی و پرتقال می‌توانند در زمستان به کمک‌تان بیایند. سبزیجات تازه مانند تره‌فرنگی، گشنیز و جعفری هم در پیشگیری از سرماخوردگی تاثیرگذار هستند.

مایعات فراوان بنوشید : به طور معمول احساس تشنگی در زمستان در همه افراد کاهش پیدا می‌کند. منتظر احساس تشنگی نمانید، آب سالم، آب میوه‌ها و سبزیجات تازه سرشار از ویتامین C را در برنامه غذایی‌تان جای دهید. این مایعات به حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن‌تان کمک می‌کنند.

در شروع علائم سرماخوردگی، درمان‌های مناسبی انتخاب کنید : مقاومت آنتی‌بیوتیکی یک خطر جدی است که همه ما را تهدید می‌کند. پس بلافاصله بعد از احساس سرماخوردگی، به سراغ انواع آنتی‌بیوتیک‌ها مانند آمپی‌سیلین و آموکسی‌سیلین نروید. از پزشک‌تان بخواهید داروهایی برای شما تجویز کند، که سیر طبیعی درمان را سپری کنید. به جای استفاده از انواع آنتی‌بیوتیک‌های ضعیف و قوی، بهتر است علاوه بر رژیم غذایی مناسب، از شیوه‌هایی مانند بخور‌های طبیعی اکالیپتوس، آویشن، انواع دم‌کرده‌های گیاهی و داروهای سبک‌تر استفاده کنید.
 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409