.:: حفظ سلامتی کودکان در زمستان ::.
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
.:: حفظ سلامتی کودکان در زمستان ::.
تاریخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392
نویسنده : RmZiRn

.:: حفظ سلامتی کودکان در زمستان ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اگر صاحب فرزند هستید، بهتر از هرکس دیگری می‌دانید که با بارش برف زمستانی، حال و هوای برف بازی به سر بچه‌ها می‌زند و کودکان برای درست کردن آدم‌برفی لحظه‌ای صبر ندارند. از آن‌جایی‌که آمار ابتلا به سرماخوردگی، سینوزیت و حساسیت‌های فصلی در زمستان برای گروه سنی کودکان و نوجوانان بسیار بالاست و معمولا باریدن اولین برف زمستانی در بیشتر مواقع همزمان با فصل امتحانات دانش‌آموزان است و شما اصلا دلتان نمی‌خواهد کودک سرماخورده‌تان را وادار به درس خواندن کنید، بهتر است از سرماخوردگی بچه‌ها پیشگیری کنید.

راه‌های ساده‌ای وجود دارد که شما را از شر سرماخوردگی فرزندانتان راحت می‌کند و در نتیجه می‌توانید یک زمستان آرام و ایمن را در کنار فرزندانتان تجربه کنید. البته شاید همه شما این پیشنهادهای ساده را بدانید اما وقت عمل‌ کردن به این دانسته‌ها رسیده است. پس با توصیه های ما همراه شوید:

- اگر کودکتان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای‌است، حتما در شهریور ماه با مشورت پزشک، واکسن آنفولانزا را فراموش نکنید.

- اطمینان پیدا کنید که فرزندتان پیش از هر وعده غذایی و هله‌وهوله دست‌هایش را کاملا می‌شورد. شستن دست‌ها یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که می‌تواند از انتقال بیماری‌های ویروسی جلوگیری کند.

- نیاز به استراحت و به طور ویژه خوابیدن در این فصل بیشتر است. خواب کافی به فرزندان شما کمک می‌کند تا به خوبی با عفونت‌های ساده مقابله کنند و در نتیجه دیگر درگیر سرماخوردگی‌ها و بیماری‌های پر دردسر نخواهید شد.

- برنامه غذایی ویژه‌ای برای زمستان داشته باشید. سعی کنید غذاهای مغذی را مصرف کنید که در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند.

- اگر کودک شما خون‌دماغ می‌شود، یا از سردردهای سینوزیتی رنج می‌برد، با راهنمایی یک پزشک متخصص، از دستگاه بخور در اتاق نشیمن استفاده کنید.

- پیش از بیرون رفتن از خانه، یک میان‌وعده سبک اما پر کالری به فرزندتان بدهید. این افزایش کالری به بچه‌ها کمک می‌کند که انرژی کافی برای مقابله با هوای سرد دریافت کنند.

- پیش‌بینی هوا را جدی بگیرید. قرار نیست در سراسر زمستان، در روزهای بادی، روزهای برفی و روزهای نیمه ابری لباس یکسانی به تن فرزندتان بپوشانید.

- به جای یک لباس کلفت و نفس‌گیر چند لایه لباس مناسب به تن فرزندتان کنید. یک زیرپیراهن که کمر کودک را بپوشایند. یک یقه اسکی که گلو و گردن را پوشش دهد و البته در روزهای بارانی یک لباس ضد آب را فراموش نکنید.

- کلاه، می‌تواند عامل موفقیت شما در حفظ سلامتی فرزندتان باشد. کلاه تزئینی نیست پس در انتخاب آن دقت کنید. کلاه مناسبی را که گوش‌ها و پشت سر فرزندتان را به طور کامل بپوشاند، انتخاب کنید. - دستکش و جوراب مناسب را فراموش نکنید.

- علاوه بر سرماخوردگی مشکلات دیگری هم ممکن است در زمستان فرزندان شما را تهدید کند. پس به این نکات هم دقت کنید: کفش مناسب زمستان را برای فرزندتان انتخاب کنید. این کفش بهتر است کمی ساق‌دار باشد. کفی محکم و عاج‌دار داشته باشد تا از لیز خوردن بچه‌ها روی سطوح برفی و خیس از باران جلوگیری کند.

- توصیه‌های ایمنی درباره بخاری و وسایل گرمایشی را جدی بگیرید. اتفاق از چیزی که فکر می‌کنید، به همه ما نزدیک‌تر است.
 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409