دانلود کتاب اصول سرپرستی
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
دانلود کتاب اصول سرپرستی
تاریخ : یک شنبه 22 دی 1392
نویسنده : RmZiRn

شاید مدیریت را بتوان یکی از مهمترین فعالیت‌ها در زندگی اجتماعی بشر امروز دانست. در عصر حاضر به مدد این موضوع است که مأموریت‌ها و اهداف سازمان‌ها تحقق می‌یابند، از منابع و امکانات موجود بهره‌برداری می‌شود و توانایی و استعداد انسان‌ها از قوه به فعل در می‌آید.
حوزه سرپرستی یکی از پرچالش‌برانگیزترین حوزه‌های مدیریت است. چراکه سرپرست از یک طرف باید همنوا با مدیریت عالی سازمان به دنبال آرمان‌ها و اهداف ایده‌آل باشد از سوی دیگر خود را با واقعیت‌ها و مشکلات گریبان‌گیر اجرا وفق دهد. انتظارات مدیران ارشد از یک طرف و دغدغه‌های کارگران از سوی دیگر کار را مشکل می‌کند. مدیران او را یکی از کارکنان تلقی می‌کنند که دایما از آنها حمایت می‌کند و مشکلات را مطرح کرده و مانع پیشرفت سازمان است و کارکنان او را یک مدیر خطاب کرده که حرف‌های آنها را تکرار می‌کند. او باید هم فردی فنی باشد که کارگران او را مسخره نکنند و هم از دانش و مهارت مدیریت برخوردار باشد که مدیران او را به عنوان یکی از خود بپذیرند.
سرپرستان در انجام وظایف خود فرایندی را دنبال می‌کنند که شامل اجزایی چون برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت و کنترل، انگیزش، ارتباطات، هدایت و تصمیم‌گیری است. مجموعه این فعالیت‌هاست که سرپرستی را شکل می‌دهد و هماهنگی و نیل به هدف‌ها را میسر می‌سازد.
این کتاب قصد دارد مخاطب را با مقوله سرپرستی آشنا سازد. در ابتدای کتاب موضوعی با عنوان آنچه یک دانشجوی علمی-کاربردی باید بداند، سعی شده است ماهیت نظام علمی-کاربردی و انتظاراتی که از دانشجوی علمی-کاربردی می‌رود با توجه به مأموریت‌ها و رسالت‌های این نظام بیان شود. در اینجا جای دارد یاد استاد فرزانه مرحوم دکتر تقی ابتکار، مؤسس دانشگاه جامع تکنولوژی که بعدها نام آن به دانشگاه علمی-کاربردی تغییر یافت را گرامی داشت.
در فصل اول کتاب در خصوص مبانی و اصول سرپرستی مطالبی بیان شده است که تلاش شده است با بهره‌گیری از مفاهیم مدیریتی ذهن مخاطب را نسبت به این موضوع آشنا ساخته و همچنین ویژگی‌های یک سرپرست موفق و سبک‌های مختلفی که یک فرد می‌تواند برای سرپرستی انتخاب کند را بیان نمود.
در فصل دوم کتاب با موضوع «برنامه‌ریزی و سازماندهی» با توجه به نقش یک سرپرست در حوزه برنامه‌ریزی و سازماندهی به موضوعات مختلفی همچون مراحل فرایند و ابزارهای برنامه‌ریزی و نظر به این که موضوع سپردن کار به دیگران در حیطه کاری یک سرپرست بسیار اهمیت دارد لذا در این فصل به موضوع تفویض اختیار توجه ویژه شده است.
در فصل سوم کتاب با موضوع «نظارم وکنترل» به موضوعاتی همچون فرایند و انواع کنترل و به ویژه به مسائل کنترل کیفیت و ابزارهای آن و همچنین «خودکنترلی» در این فصل به صورت ویژه مورد بحث قرار گرفته است.
در فصل چهارم با موضوع رهبری، سعی شده است که آنچه یک سرپرست می‌تواند با منابع قدرتی که در اختیار دارد وظیفه هدایت و انگیزش لازم را در کارکنان خود بر عهده گیرد بیان شود.
در فصل پنجم با موضوع مدیریت منابع انسانی سعی شده است مسائلی که یک سرپرست در انتخاب، استخدام و مواجهه با کارکنان و کارگران با آن مواجه است را به رشته تحریر درآورده شود.
مخاطبان اصلی این کتاب دانشجویان به خصوص دانشجویان علمی-کاربردی در تمامی رشته‌ها، در مقطع کاردانی می‌باشند. این کتاب مطابق با سرفصل درس اصول سرپرستی شورای برنامه‌ریزی درس علمی-کاربردی تدوین گردیده است.
اگرچه در این کتاب سعی شده است که نظرات اساتید و صاحبنظران این علم و موضوعات پیرامون آن جمع‌آوری شود اما به یقین این کتاب دارای نقایضی است که امیدوارم بتوان با جمع‌آوری نظرات شما اساتید و دانشجویان محترم آنها را رفع نمود.

برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید:کتاب اصول سرپرستی



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409