ترمیم فیلم‌های اسکن شده در نرم افزار Photoshop
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
ترمیم فیلم‌های اسکن شده در نرم افزار Photoshop
تاریخ : دو شنبه 2 دی 1392
نویسنده : RmZiRn

اغلب اسکنرهای رومیزی قابلیت اسکن نگاتیو ها را بدون مواجه شدن با مشکلی جدی دارند. در این جا نحوه اسکن نمودن آن ها و بهبود دادن شان را به شما نمایش خواهیم داد.

 

 

1) مرتب کردن و برش زدن

باید عکس را مرتب کنید بنابراین ابزار Straighten را انتخاب کرده و از Canvas Option گزینه Original Size را انتخاب کنید. این ابزار را در امتداد خط افق کلیک کرده و خطی رسم کنید. آنگاه از ابزار Crop برای برش زدن نواحی اضافی استفاده نمایید.

 

2) حذف رنگ‌ها

برای تصحیح اشتباهات رنگی گزینه Remove Color Cast را از Enhance>Adjust Color انتخاب کنید. با استفاده از قطره چکان روی ناحیه ای که دارای رنگ طبیعی است همانند آسمان یا نواحی روشن کلیک کنید .شاید به چندین بار تلاش برای انجام صحیح این کار نیاز داشته باشید . بعد از این که از نتیجه کار رضایت داشتید روی کلید Ok کلیک کنید.

 

 

3) تصحیح نقص‌های کوچک

لایه جدیدی بسازید و ابزار Spot Healing Brush را انتخاب کنید. قلم موی نرمی انتخاب کنید و Proximity match و All Layers را انتخاب نمایید. روی عکس زوم کنید و از اندازه های کوچک قلم مو برای تصحیح نشانه های کوچک و گرد و غبار ها استفاده کنید.

 

4) تنظیم Levels در نواحی خاص

از ابزار Quick Selection Tool برای انتخاب آسمان استفاده کنید. با دنبال کردن مسیر Layer>New Adjustment Layers>Levels یک لایه Levels Adjustment ایجاد کنید. لغزنده دارای نشانگر سفید رنگ را به سمت چپ بکشید تا نواحی روشن روشن تر شوند و آنگاه تون های معمولی را با استفاده از لغزنده مرکزی Gamma تغییر دهید.

 

5) دیگر لایه‌های Adjustment

از لایه های دیگر Levels Adjustment برای تغییر تون ها در دیگر قسمت های عکس استفاده کنید. می توانید با به رنگ مشکی در آوردن لایه Adjustment با استفاده از Fill Layer در منوی Edit ، اثر این لایه را محدود کنید.نواحی ای را که می خواهید اثر این تنظیمات نمایان شود با استفاده از ابزار Brush و رنگ سفید به عنوان رنگ پیش زمینه رنگ کنید.

 

6) تصحیح تنظیمات

می توانید با استفاده از رنگ های سیاه و سفید به تصحیح Layer Mask ها بپردازید. به یاد داشته باشید که با کلیک دوگانه بر روی هر کدام از Adjustment Layers می توانید تنظیمات مربوط به آن ها را تغییر دهید. بعد از اینکه از نتیجه کار رضایت داشتید با انتخاب گزینه Flatten Image از منوی Layer لایه ها را در هم ادغام کنید.

 

 

شما منتشر کنید در

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409