ایجاد عکس‌های HDR در نرم افزار PhotoShop
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
ایجاد عکس‌های HDR در نرم افزار PhotoShop
تاریخ : دو شنبه 2 دی 1392
نویسنده : RmZiRn

پرهیز از تله های تکنیک های HDR بیشتر به زمان ثبت عکس ها باز می گردد. استفاده از سه پایه می تواند تا حد زیادی بر روی کیفیت تصویر نهایی تاثیر گذار باشد چراکه حتی کوچکترین لرزش های بین فریم ها می توانند عکس شما را خراب کنند. می توانید از فرمت Raw برای جبران دماهای رنگی متفاوت در عکس ها استفاده نمایید.

 


1) عکس‌های ناتراز

استفاده از سه پایه ، هنگامی که می خواهید عکس های تان را به یک عکس HDR ادغام نمایید بسیار حیاتی است. حتی کوچکترین حرکت های دوربین در بین فریم ها می توانند عکس HDR شما را خراب کنند.

افزونه یا Plug in مخصوص HDR گزینه ای دارد که فتوشاپ را مجبور به چینش مجدد عکس ها می کند اما مشخصا نمی تواند معجزه کند. اگر سه پایه ای در اختیار ندارید از ریل یا یک پایه محکم برای دوربین تان استفاده نمایید.

2) عدم تطبیق دماهای رنگی

 


یکی از دلایلی که برای ثبت عکس با استفاده از فرمت RAW بیان می شود این است که می توانید عدم تطبیق دماهای رنگی را در هر فریم در نرم افزار Camera Raw تغییر دهید.

هنگامی که نخستین عکس را در Camera Raw باز می کنید ، روی هر عکس کلیک کنید و گزینه Color Temperature Read out را در سمت راست پنجره نمایش داده شده ، انتخاب نمایید. اکنون روی عکس بعدی کلیک کنید و باز هم Readout را فعال نمایید. اگر این دو یکسان نبودند می توانید با استفاده از لغرنده ها آنرا تغییر دهید.

3) پرهیز از هاله‌ها و عکس‌های غیر واقعی

 


یکی از رایج ترین نقص هایی که در تصاویر HDR به چشم می خورد ظاهر شدن هاله ای بسیار نورانی و غیر واقعی در اطراف لبه های با درخشندگی بالا مثلا در نقاط تلاقی ساختمان ها و آسمان است . مقصر اصلی این امر لغزنده های Radius و Threshold در هنگام تبدیل عکس ها به عکس های شش بیتی هستند.

لغزده Threshold را در یک مقدار کم حفظ کنید :در واقع بهتر است که هر دوی لغزنده ها را در مقادیر بالا قرار دهید و آنگاه هر کدام از آن ها را کاهش دهید تا به جایی برسید که اثری از هاله ها در عکس دیده نشود.

4) تصحیح حرکات مصنوعی

 


اگر یکی از بخش های اشیایی که در حال عکاسی از آن ها هستید حرکت کند ، جلوه ای عجیب و شبه مانند در عکس ظاهر می شود. می توان این مشکل را با استفاده از ابزار Clone که البته باید در پایان کار بر روی عکس HDR از آن کمک بگیرید ، حل خواهد شد. این کار را می توانید بعد از تبدیل عکس به شش بیتی هم انجام دهید.

از هر کدام از ابزارهای Clone یا Healing می توان برای کپی برداری از ناحیه ای نزدیک ناحیه مورد نظر و تصحیح آن استفاده کرد. با این روش می توانید تمامی این جلوه های نامناسب را از عکس های تان محو نمایید.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409