بیوگرافی استاد حاج داود علیزاده اردبیلی
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
بیوگرافی استاد حاج داود علیزاده اردبیلی
تاریخ : چهار شنبه 22 آبان 1392
نویسنده : RmZiRn

حاج داود علیزاده در بیست و هشت شهریور ماه 1330 در تهران و در خانواده ای مذهبی و عاشق اهل بیت (ع) به دنیا آمد و قبل از اینکه راهی مدرسه شود نوحه خوانی و مرثیه سرایی را با ذکر حسین، حسین شروع نمود. همراه با تحصیل به این امر ادامه داد تا اینکه در سال 1354 با مدرک کارشناسی در رشته بهداشت فارغ التحصیل شد. 

علیزاده

بی شک نام ایشان برای همه کسانی که با فرهنگ وسنن آذربایجانیها در عزاداری برای سید و سالارشهیدان آشنایی دارند،غریبه نیست. ایشان جزو معدود مرثیه سرایانی هستند که مراسمات سالیانه خویش راسلسله وار تا به اکنون ادامه داده اند. از جمله این برنامه ها می توان به طشت گذاری (اعلان عزا) که همه ساله در مسجد انصار الحسین تهران و در آخرین جمعه ذی الحجه برگزار می شود اشاره نمود. تمامی کاستها و سی دی های موجود از این بلبل خوش الحان دربار حسینی حکایت از ارادت و فروتنی ایشان به ائمه اطهار (ع) را دارند. به عنوان نمونه می توان به مراسمات ایام فاطمیه، طشت گذاری ها، خطبه حضرت زینب (س)، خطبه امام سجاد (ع) و نوحه ی ترکی عربی انَا مَظلوم حُسِین و ... اشاره نمود که ایشان را در زمره چهره های ماندگار مدح و مرثیه آل عبا(علیهما السلام) قرار داده است.

 و حال پاسخ ایشان به چند سوال ما:
1- چه دلیلی باعث شد که شما به مداحی روی آوردیدومشوقتان چه کسانی بودند؟
از آنجایی که پدرم یکی از پیر غلامان و از موسسین هیأت نوحه خوانی بود این انگیزه را در بنده به وجود آورد و مشوق و استادم پدرم بودند.
2- در زمان نوجوانی به کدامیک از مادحین بزرگ زمان خود علاقه داشتید؟
با توجه به میل باطنی خود به این امر (مداحی)، از دوران کودکی سرسختانه در پی آموزش دیدن و تمرین کردن بودم و از طفولیت بر این عقیده بودم که خود صاحب سبک باشم.
3- بیشتر از اشعار کدام شاعر استفاده می نمائید؟
با توجه به آشنایی و همشهری بودن با مرحوم منزوی در قید حیاتشان از اشعار ایشان و بعد از رحلتشان از اشعار برادر عزیزم استاد کلامی زنجانی و بندرت از اشعار دیگران هم استفاده می نمایم.
4- عزاداری های امروزی و چند دهه اخیر را چگونه ارزیابی می کنید؟
متأسفانه در چند دهه اخیر معنویات و اشک و توجه بسیار کم رنگ شده است و عمدتاً هیاهوست.
5- پیام شما به جوانان و نوجوانان امروز برای باشکوه نگه داشتن نهضت حسینی چیست؟
آنچه مسلم است روز به روز مجالس باشکوه خواهند شد. اما آنچه حائز اهمیت است معنویات و اشکهای بی ریایی است که برای ارباب (سیدالشهدا (ع)) در تحول روحی و معنوی ریخته می شود است. به هیچ عنوان مساجد و هیأت حسینی را ترک ننمائید و خود را با قرآن و ائمه مأنوس کنید که باعث آرامش دنیا و نجات آخرت هستند.
6- به نظر شما چیزی که شیعه را از سایر مذاهب متمایز می کند چیست؟
اول حرکت، دوم بیداری، سوم تعمق و بالاخره شیعه یعنی انتظار و در یک جمله یعنی امامت و پیروی از اهل بیت (ع)
7- اولین باری که به کربلا مشرف شدید چه زمانی بوده و چه احساسی داشتید؟
اولین سفر سال 1376 بود.که یکی از پر خاطره ترین سفرهای من به شمار می رود. چرا که آرزویی که در سالیان سال در دل داشتم به تحقق پیوسته بود و در وجودم اثرات بسیار عمیقی گذاشته است که هیچ وقت فراموش نمی شود.
از اینکه وقت گرانبهایتان رادراختیار ما گذاشتید سپاسگذاریم.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409