چطور فردی محبوب باشید1
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
چطور فردی محبوب باشید1
تاریخ : چهار شنبه 15 آبان 1392
نویسنده : RmZiRn

 

"DeleAria Group www.delearia.com"

 


افراد محبوب چه وجه اشتراکی دارند؟ همه آنها یکجور لباس می‌پوشند؟ یک مدل مو دارند؟ یک سبک صحبت می‌کنند؟ مطمئناً نه! آدمهای محبوب همه جای دنیا هستند و از موقعیت اجتماعی‌شان در مدرسه، محل‌کار و هر جای دیگری که می‌روند لذت می‌برند. آنها ظاهر یکسان یا رفتارهای یکجور ندارند اما یک خصوصیت در همه آنها مشترک است: مهارت‌های مردمی. شاید ذاتاً اینطور هستند یا از اعضای خانواده‌شان یاد گرفته‌اند اما به هر طریقی، مهم این است که این مهارت‌ها را دارند و شاید شما فکر کنید که فاقد آنها هستید. امروز می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور مهارت‌های مردمی خود را تقویت کنید و کم‌کم به فردی محبوب تبدیل شوید!
 


مراحل

۱. یک هدف ایجاد کنید. اگر محبوب شدن هدف شماست، باید تصمیم بگیرید که چطور بفهمید که موفق شده‌اید. آیا این زمانی میسر است که همه اسمتان را بدانند یا زمانی که به همه مهمانی‌ها دعوت شوید؟

 

"DeleAria Group www.delearia.com"



۲. روش‌های افراد محبوب را پیدا کنید. وقتی هدفتان خوب در ذهنتان مشخص شد، ببینید چه کسی در اطرافیانتان محبوب است و چه می‌کند. افراد محبوب اقداماتی انجام می‌دهند که دیگران نمی‌کنند. مثلاً: یکی ممکن است بخاطر خیلی باسخاوت بودنش معروف باشد و اینکه همیشه آماده کمک به دیگران است و همین مسئله موجب محبوبیت اوست.



۳. خودتان را بشناسید. قبل از اینکه به هدفتان برسید، کمی زمان بگذارید و فکر کنید که هستید و ارزش‌هایتان چیست. در راه رسیدن به محبوبیت، وقت‌هایی هست که ارزش‌ها و اعتقادات شما توسط دیگرانی که می‌خواهید با آنها وقت بگذرانید، به چالش کشیده می‌شود. اگر برای شناختن خودتان اول کمی وقت بگذارید، می‌توانید قبل از اینکه از انجام کاری پشیمان شوید، تصمیم بگیرید که با چه کارهایی راحت هستید. همچنین می‌توانید راه‌هایی پیدا کنید که سر ارزش‌هایتان بایستید.
 


شناخته شوید

۱. با ساختن اعتباری خوب و مهربان بودن با دیگران شروع کنید. دست از فکر کردن راجع به خودتان بکشید. ازجمله مهارت‌های مردمی که همه افراد محبوب دارند، یکی از مهمترین‌ها همدلی است. چطور با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید؟ اگر آنقدر درگیر این هستید که چه تصوری از شما دارند که به احساسشان توجه نمی‌کنید، شدیداً مجذوب خودتان هستید و همه چیز برایتان حول محور خودتان می‌چرخد. اینقدر نگران اینکه چطور به نظر می‌رسید، چه حرف‌هایی می‌زنید و چطور مقایسه می‌شوید نباشد. به این فکر کنید که دیگران چه می‌کنند. برای اینکه توجه دیگران را جلب کنید سعی نکنید جالب باشید؛ در آنها جذابیت ایجاد کنید. از آنها درمورد کار و زندگی‌شان سوال کنید، احوال خانواده‌شان را جویا شوید، بپرسید مشکلی که چند وقت پیش برایتان تعریف کرده بودند چه شده و از این قبیل. بعد ایجاد ارتباط کنید. درمورد اینکه چطور موقعیت مشابهی برای خودتان یا کسی که می‌شناختید پیش آمده تعریف کنید. باید سعی کنید زمینه مشترک پیدا کنید.
 


۲. اعتمادبه‌نفس داشته باشید. همه آدمها نقص‌هایی دارند. نباید بگذارید نقص‌هایتان جلو شما را بگیرند. حتی اگر فکر می‌کنید به اندازه کافی خوب نیستید، باید کم‌کم خلاف آن را باور کنید. خودتان را دوست داشته باشید و به خودتان ایمان داشته باشید. یک گوشه ننشینید. بلند شوید و شمع مجلس شوید. خیلی نگران خودتان نباشید، کمی جرات به خرج دهید.

 

"DeleAria Group www.delearia.com"



۳. با کسانیکه می‌شناسید رفتاری دوستانه داشته باشید. لبخند بزنید، سلام کنید و اگر جوابتان را دادند، از آنها اوضاع و احوالشان را جویا شوید. مهم نیست که کجا می‌روید، سعی کنید با غریبه‌ها و آشنایان یکجور حرف بزنید؛ حتی اگر فقط برای چند دقیقه باشد.



۴. اجتماعی باشید. این معمولاً یعنی تمایل داشته باشید که پایتان را از منطقه آرامشتان بیرون بگذارید. اگر فردی محبوب نیستید، دلیلش این است که برای انجام کارهایی که افراد محبوب انجام می‌دهند راغب نیستید - مثل شروع گفتگو، تعریف کردن جوک و لطیفه و به طور کلی درگیر کردن دیگران. به خاطر داشته باشید که افراد محبوب فقط به این دلیل محبوب هستند که دیگران آنها را می‌شناسند. ممکن است درون‌گرا، خجالتی یا آرام باشید اما برای اینکه به چیزی که می‌خواهید برسید، باید طریقه برخوردتان با دیگران را تغییر دهید. درابتدا ممکن است رفتارهایتان تصنعی به نظر برسد اما یادتان باشد که مهمترین مسئله این است که خودتان باشید و بدانید که واقعاً از زندگی چه می‌خواهید. اینکه بخواهید دیگران اسم شما را بدانند و نزد همه فردی محبوب باشید اصلاً هیچ اشکالی ندارد.
 


۵. تلفن همراهتان همیشه در دسترس باشد. اگر کسی بخواهد با شما تماس بگیرد تا جایی دعوتتان کند، و تلفن شما خاموش باشد یا پاسخ ندهید، آنها بدون شما خوش خواهند گذراند و تفریح با دوستانتان را از دست خواهید داد.
 


۶ بدانید انتظار چه چیزی را داشته باشید. برای محبوب بودن، ممکن است مجبور شوید ریسک‌هایی (در سطح اجتماعی) بکنید که چندان راحت نیستند (یا حتی ترسناک به نظر برسند). بنابراین باید برای آن آمادگی داشته باشید. اگر در طولانی‌مدت این کار را انجام دهید، بالاخره طبیعی خواهد شد و باعث خواهد شد که به چشم دیگران بیایید.

 

"DeleAria Group www.delearia.com"



۷. بدانید که محبوب بودن چیزی است که تدریجی به دست می‌آید نه یک شبه. باید اول با رفتار و شخصیت شروع کنید. لازم نیست خیلی باهوش باشید و همه جا بدرخشید. خیلی‌ها کم‌کم مورد توجه عموم قرار می‌گیرند و به مرور زمان جرات پیدا می‌کنند که اجتماعی‌تر و شوخ‌طبع‌تر شوند.



۸. به تصور دیگران از خودتان فکر کنید. اگر احساس می‌کنید که می‌توانید برای اینکه بیشتر به چشم بیایید کمی ظاهرتان را تغییر دهید و در عین حال با خودتان صادق باشید، اینکار را به تدریج انجام دهید (با لباس‌های مد روز تر، اگر دختر هستید با آرایش کردن، نظافت و بهداشت بهتر و داشتن همراه و همدم). در زیر به چند ایده در این زمینه اشاره می‌کنیم.
 


• از زینت‌آلات استفاده کنید. این روزها بازار زینت‌آلات بسیار داغ است و می‌توانید انواع و اقسام آن را برای خودتان و بعنوان هدیه برای دوستانتان تهیه کنید.
 


• سبک خودتان لباس بپوشید. خیلی‌ها حتی با گران‌بهاترین لباس‌ها هم دیده نمی‌شوند. خیلی‌ها از کسانی که لباس‌های چشمگیر می‌پوشند خوششان نمی‌آید. بیشتر افراد از کسانیکه خودشان هستند خوششان می‌آید. سعی کنید مطابق با شخصیتتان لباس بپوشید.
 


• تناسب‌اندامتان را حفظ کنید. اگر ورزش می‌کنید عالی است. اگر نمی کنید باید برای داشتن اندامی متناسب ورزش کردن را شروع کنید. مثلاً اگر اضافه‌وزن دارید باید با ورزش و رژیم تناسب‌اندامتان را به دست آورید، اگر لاغر هستید، با تمرینات بدنسازی کمی عضله‌سازی کنید. باشگاه‌های ورزشی همیشه بهترین محل برای گذراندن وقت هستند و اگر یکی از دوستانتان هم با شما باشد تفریحی فوق‌العاده خواهد بود.
 


• موهایتان را درست کنید. شاید والدینتان چندان موافق مدل‌موهای خاص نباشند اما بد نیست اگر فکر می‌کنید به شما می‌آید امتحانشان کنید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409