میوه ها و سلامتی
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
میوه ها و سلامتی
تاریخ : یک شنبه 12 آبان 1392
نویسنده : RmZiRn

انگور
انگور
انگور يكي از معجزه آسا ترین میوه های خداست،
انگور میوه ای است بهشتی كه شامل ویتامین های A , B ، C می باشد هم چنین دارای مقداری منیزیم ، كلسیم ، آهن ، فسفر ، پتاسیم و آلبومین است همنطور که در ابتدا اشاره شد ویتامین ها باعث تقویت ذهن می شود که یکی از این ویتامین ها ویتامین-ب است که در انگور وجود دارد.به طوريكه آن را يكي از مغذي ترين ميوه ها مي دانند.

انگور یک تصفیه کننده ی خون است طبق نظر کارشناسان انگور یک میوه ی یضد سرطان است.انگور اعضای آشفته بدن را به حالت تعادل باز مي گرداند. انگور باعث منظم شدن ضربان قلب می شود و بدن را تنومند و قوی میکند. بهتر است بعد از خوردن انگور آب خنك ننوشيد چرا که باعث اذيت شما خواهد شد. یکی از بهترین محصولاتی که از انگور حاصل می شود شیره ی انگور است که نام محلی آن دوشاب است دوشاب از آب انگور درست می شود معمولا آب انگور را می جوشانند و طی مراحلی آن را به یک شیره ی مربا مانندی میکنند که می تواند یکی از مغزی ترین و سالم ترین مربا ها باشد که می توان با کره یا ماست یا سر شیر استفاده کرد.

 


انار

انار

انار (نام علمی: Punica granatum) یک میوه‌ی درختی است که دانه‌هایی اغلب قرمز، و گاهی سفید، و یا به رنگ‌هایی مابین آن ‌دو دارد. رنگ پوست آن نیز قرمز یا تقریبا زرد است.
انار بومی مناطق شرق ایران تا کوه‌های هیمالیا در شمال هند است و یکی از اولین گیاهان اهلی شده‌است. ایران با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن انار، بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ انار در دنیا بوده و هندوستان دومین کشور تولید کننده‌است.


انار براي كبد و انواع هپاتيت مشكلات خواب سرفه و سينه درد بسيار مفيد است. باعث صافی صدا می شود. وباعث افزایش قدرت بدنی و تنومندی بدن می شود و پوست صورت را شفاف مي كند.

انار سرشار از ویتامین C است و استفاده ی یک عدد انار 40٪ نیاز بدن به ویتامینC را تامین می کند. همچنین، انار منبعی غنی از اسید فولیک و آنتی اکسیدان است. بر اساس تحقیقی که در دانشگاه تربیت مدرس بر روی محتوای آنتوسیانین‌های انار ایران انجام گرفت مشخص شد که این میوه حاوی مقادیر قابل توجهی از این ترکیبات می‌باشد. خاصیت آنتی اکسیدانی انار در ارتباط با ترکیبات فنولیک است که آنتوسیانین‌ها در این دسته قرار می‌گیرند.

انار سرشار از ویتامین‌های A، B، C، E و قند تانن و یک ماده مفید دیگر به نام «کره ماناتین» است. انار دارای آهن و ویتامین‌های لازم خون‌سازی است. انار خواص درمانی خاصی دارد. این میوه در صورتی که شیرین باشد برای سینه و ریه بسیار مفید است. آب انار سنگین تر از خوردن دانه‌های انار است (یعنی گوارش آن سخت‌تر است.) مغز و دانه‌های انار ملیّن (یعنی نرم‌کننده مزاج) هستند و گوشت‌های فیبری درون انار روده‌ها را تمیز می‌کند. انار با داشتن ویتامین B سبب تقویت اعصاب می‌شود و به علت داشتن ویتامین B۶ ضد استفراغ بوده و درمان کننده ویار زنان باردار است. هم چنین انار به علت داشتن آهن و ویتامین‌های موجود در آن برای خونسازی بدن مفید است و بهترین موقع خوردن آن صبح ناشتا است.


 


هلو

هلو

هلو بدن را خنك و مرطوب مي كند و نتيجتاً در صورت خشكي و افزايش دماي اندامها مفيد است. هلو داراي خاصيت پاك كنندگي است و در از بين بردن مواد مضر در بدن كمك مي كند. كساني كه سيستم عصبي ضعيف دارند توصيه شده است هلو را در مقادير كم مصرف كنند.

هلو بوی بد دهان را از بین می برد .هلو در افرادی كه گرم مزاج هستند باعث تقویت نیروی جنسی می شود .  روغن مغز هسته هلو برای درد گوش و گرفتگی مجرای گوش مفید است . یکی ار جالب ترین خواص هلو ٰ در هسته ی آن است روغن مغز هسته هلو را به محل درد بواسیر بمالید اثر خوبی دارد. حتما سعی کنید هلو را با پوست بخورید ، چون پوست آن دارای ویتامین A است.جوشانده گل هلو کرم معده و کرم کدو را دفع می کند.هلو با هر معده ای سازگار است و نفخ ایجاد نمی کند. هلوی خام اشتها آور است. هلو صفراآور است افراد حساس مراقب خودشان باشند جالب اینجاست که هلو با اینکه شیرین است ، برای افراد مبتلا به دیابت هیچگونه ضرری ندارد .

 



گلابی
گلابي

گلابي شيرين رسيده و تازه زمانیکه دستگاه گوارش درست کار نمیکند بهترین گزینه برای بهبود وضعیت موجود است. گلابي بهتر از سيب گوارش مي شود و داراي اثر مثبت در مغز است.یکی از جالبترین فواید گلابی تاثیر مثبت در روحیه و رفع افسردگی است. گلابي به هضم غذا كمك مي كند و به عنوان يك درمان خوب براي قارچ سمي توصيه شده است.

 



هندوانه
هندوانه

هندوانه خون را رقيق مي كند و كل بدن را مرطوب مي سازد. به آساني هضم مي شود و استعداد تنومندي را افزايش مي دهد. هندوانه يك داروي مدر خوب  است.

هنداونه دارای ویتامینC و ویتامینA و بتاکاروتن و لیکوپین، این مواد موجود در هنوانه صدماتی را که در اثر استرس، استعمال دخانیات، سموم محیطی و داروها وارد می شود کاهش می دهد. این میوه ی بسیار پرطرفدار امراضی مثل سفت و سخت شدن دیواره سرخرگ، سرطان (خصوصا سرطان پروستات) و امراض دوران پیری مثل آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد. علت این امراض رادیکالهای آزاد هستند. ویتامین های هندوانه خطر حمله آنها را به بدن تضعیف می کنند.


سیب
سيب

انواع مختلف سیب با نژاد های مختلف برای انسان مفید است. سيب داراي اسيد سيتريك ، تانين و مواد معدني (پتاسيم، منيزيم، آهن، گوگرد، منگنز و فسفر) و پكتين است. سيب به ترشح غدد هضم كننده غذا كمك مي كند وبدین دلیل توصیه می شود 20 تا 30 دقيقه قبل از وعده هاي غذايي ميل شود. سيب پخته تحرك شما را تسهيل مي كند و غذايي كامل است. دانه سيب داراي مقدار زيادي يد است به طوريكه 5 تا 6 دانه سيب براي مصرف روزانة يد شما كافي است.

 


موز
موز

موز با ميوه هاي ديگر تفاوت دارد و اين بخاطر كيفيت بالاي نشاسته اي است كه دارد. موز براي ناراحتي هاي دستگاه گوارش توصيه شده است. بعضي از افرادي كه در حال رژيم هستند موز را به عنوان صبحانه مصرف مي كنند. موز رسيده بسيار خوب است در حاليكه موز سبز نارس مي تواند براي سلامتي شما بسيار مضر باشد.


لیمو
ليمو

ليمو یکی ار بهترین و پر خواص ترین میوه ها است: سردرد ناشي از گرما، سرگيجه ، خماري، گلودرد ، تند دلي و تشويش ، استفراغ و حالت تهوع همه ی این موارد را برطرف میکند. ليمو براي افرادي كه مشكلات عصبي و كساني كه سرفه هاي ناشي از سرما خوردگي دارند مضر است. سردرد با ماليدن گوشت ميوه آن به پيشاني ممكن است برطرف شود. ولی در حالت کلی این میوه را برای سرماخوردگی مفید می دانند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است که به خاطر این خاصیت به این میوه یک ماده ی معجزه آسای ضد سرطان گفته می شود. در مطالبی که اخیرا در سایت قرار داده شده بود بطور کامل خاصیت های لیمو گفته شده بود . این میوه رادیکال های آزاد موجود در بدن را از بین می برد. رادیکال های آزاد که به دلیل تغذیه نا صحیح ایجاد می شود از دلایل اصلی سرطان ها است.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409