آن کس که بداند که نداند
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
آن کس که بداند که نداند
تاریخ : چهار شنبه 8 آبان 1392
نویسنده : RmZiRn

آن‌کس که بداند و بداند که بداند

اسب خرد از گنبد گردون بجهاند

 آن‌کس که بداند و نداند که بداند 

بیدار کنندش که بسی خفته نماند

 آن‌کس که نداند و بداند که نداند

 لنگان خرک خویش به منزل برساند

 آن‌کس که نداند و نداند که نداند

 در جهل مرکب ابدالدهر بماند

 

این حکایت امروزای ماست اگر بدانی که چه می کنی و چه خواهی کرد و در یک کلام برای کار و زندگی خودت برنامه ریزی داشته باشی موفقیت را برای خود به ارمغان میاری ولی اگر ندانی که چه می کنی و نخواهی این ندانستن خود را برطرف کنی این نادانی  تو را به قعر چاهی عمیق و سیاه پرتاب می کند که تا ابد الدهر از آن بیرون نخواهی آمد

رسم زندگی اینه اگر خودت رو به نادانی بزنی زندگی هم تو رو نادان به حساب میاره و طوره باهات رفتار می کنه و به جای اینکه روی خوب رو بهت نشون بده رو پلیدش رو بهت نشون میده چون فکر می کنه تو هیچ چیز را درک نمیکنی.

وضعیت سیاسی، اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی کشور ما نیز بدن ترتیب است اگر خود را در برابر این موضوعات مهم به نادانی بزنیم آنها هم روی خوشی به ما نشان نمی دهند به عنوان مثال اگر در فرهنگ خود را به نادانی بزنیم ریشه فرهنگیمان را میخشکانند که متاسفانه این اطفاق دارد می افتد می گویید چگونه؟ بسیار راحت است نگاهی به اطراف خود بیندازید! ما مسلمانیم و فرهنگ ما فرهنگ مسلمانی است. در فرهنگ ما پوشش یا همان حجاب بسیار مهم است زیرا حجاب نماد شخصیت ماست ولی ما در این مورد خود را به نادانی زده ایم و داریم با دست خودمان داریم این فرهنگ ارزنده را به چاهی عمیق پرتاب می کنیم.

این یک مورد بود که اشاره کوتاهی به پان کردم از این موارد زیاد است فقط باید دیدمان را نسبت به اطرافمان بهتر کنیم و کمتر خود را به نادانی بزنیم.

زارع نژاد



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409