تشت‌گذاری آیینی به قدمت تاریخ اردبیل
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
تشت‌گذاری آیینی به قدمت تاریخ اردبیل
تاریخ : سه شنبه 7 آبان 1392
نویسنده : RmZiRn
به گزارش مشرق به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در نشست هم‌اندیشی هیئت امنای محلات شش‌گانه اردبیل در برگزاری آیین سنتی، معنوی تشت‌گذاری در آستانه ماه محرم در تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: این آیین که هموطنان بیشماری از استان‌های مختلف و حتی کشورهای همسایه از آن استقبال می‌کنند امسال نیز با شور و حالی خاص و معنویتی ویژه در آستانه محرم‌الحرام در اردبیل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم نمادین تشت‌گذاری از ساعت 14 بعد از ظهر روز شنبه مصادف با 27 ذی‌الحجه در مسجد جامع اردبیل برگزار می‌شود و همه اردبیلی‌ها در این آیین گرد هم می‌آیند تا به یاد تشنه لبان کربلا و ورود کاروان سیدالشهدا به دشت پربلای نینوا آیین سنتی، مذهبی و معنوی تشت‌گذاری را انجام دهند.

ستوده با بیان اینکه در برگزاری شایسته و آبرومند این مراسم در ارج و قرب ملی هماهنگی و همکاری محلات شش‌گانه ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد، خاطر نشان کرد: این برنامه هر چقدر با نظم و انضباط بیشتر برگزار شود به مراتب زمینه و بستر بهره‌گیری از این آیین معنوی برای هموطنان فراهم می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تدارک گسترده تبلیغات اسلامی استان به صورت کمی و کیفی در استقبال از ماه محرم و صفر اشاره کرد و ادامه داد: بیش از یک‌هزار روحانی در مناطق شهری و روستایی در این ایام به تبلیغ دین و مسائل معنوی، شرعی و مذهبی می‌پردازند که ظرف روزهای آینده برای هماهنگی بیشتر با اعزام و حوزه کاری روحانیان همایش بزرگ روحانیان استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عزاداری بر مصیبت‌های وارد شده به اهل بیت در واقعه عاشورا نباید به دهه اول محرم ختم شود، اضافه کرد: ما در وهله اول باید با شناخت اهداف امام حسین (ع) و معرفت و بصیرت به این قیام تاریخی تصویری روشن و صحیح از اندیشه شیعی و ارزشی امام حسین (ع) ارائه کنیم.


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یادآور شد: ما باید بدانیم که امام حسین (ع) با چه هدف و نیتی قیام خود را شروع کرده و بر انجام فرایض دینی نظیر امر به معروف و نهی از منکر تاکید کردند چرا که اسلام در سایه احیای این فرایض زنده، بالنده و شکوهمند است.

ستوده در پایان سخنان خود گفت: برنامه‌های مذهبی و معنوی محرم برنامه‌های مردمی و با هدایت حقیقی است که ثمرات و نتایج استثنایی را نیز به همراه دارد.

 
برچسب ها: مشرق ، اردیل ، تشت ، گذاری


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409