نکات و حقایقی جالب درباره برف
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
نکات و حقایقی جالب درباره برف
تاریخ : سه شنبه 7 دی 1395
نویسنده : RmZiRn

 


 
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

وبسایت روزیاتو - حامد آل محمد: این روزها هوای برخی مناطق کشورمان برفی است. همین چند روز پیش بود که خیلی از شهرها در این ایام پاییزی سپیدی برف را تجربه کردند. برف احتمالا زیباترین پدیده طبیعی است که رخ می دهد و به جرات می توان گفت که تمام مردم دنیا عاشقش هستند. طراوت و امیدی که برف همراه خود می آورد، با هیچ رویداد جوی دیگری قابل مقایسه نیست.

برخی از افراد، حاضرند کیلومترها مسافت را طی کنند تا بتوانند این پدیده شگفت انگیز را از نزدیک ببینند. بیشتر ما با ساختار شیمیایی و شکل فیزیکی برف آشنا هستیم. اما در این رابطه حقایق و نکاتی وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. ما در این ایمیل قصد داریم به ۹ مورد از آن ها اشاره کنیم. همراه ما باشید تا بیشتر با این نکات آشنا گردید.


1. بزرگترین دانه برفی دنیا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بزرگترین دانه برفی دنیا، ۴۵ سانتیمتر پهنا و ۲۰ سانتیمتر ضخامت داشت. بر اساس اطلاعات درج شده در کتاب رکوردهای گینس، این دانه غول پیکر، بیست و هشتم ژانویه سال ۱۸۸۷ میلادی در ایالت مونتانای آمریکا یافت شده است.


2. برف سفید رنگ نیست

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ساختار پیچیده کریستال های برف، باعث می شود که سطوح بسیار کوچک آن، نور مرئی را منعکس کند. آن ها نور خورشید را جذب کرده و دوباره آن را بازتاب می دهند. به همین دلیل، برف سفید رنگ به نظر می رسد.


3. بارش 2.5 متر برف تنها در یک روز

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شهر کاپراکوتا در جنوب کشور ایتالیا، رکورد دار سریع ترین بارش برف در دنیاست. در پنجم مارس سال گذشته، تنها در هجده ساعت دو و نیم متر برف بارید. نکته جالب اینجاست که شهر ذکر شده، در جنوب قرار دارد و حتی در رشته کوه های آلپ هم نیست. این شهر تقریبا ۱۴۲۰ متر از سطح دریا بالاتر است و به خاطر همین بارش سنگین شناخته می شود.


4. رکورد بارش برف

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پیست اسکی بیکر شهر واشنگتن آمریکا، شاهد سنگین ترین بارش برف در دنیا بود. در زمستان سال ۱۹۹۸ میلادی، ارتفاع برف این منطقه به بیش از دو متر و نود سانتیمتر رسید. پیست اسکی نزدیک به کوه بیکر قرار دارد. تصور کنید در آن سال چه میزان برف در این ناحیه باریده است.


5. بیشتر آب های شیرین موجود بر روی زمین یخ زده هستند

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

هشتاد درصد آب های شیرینی که بر روی زمین قرار دارند، به صورت برف و یخ هستند. آن ها ۱۲ درصد سطح سیاره ما را تشکیل می دهند.


6. کولاک به چه معناست؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

هنگامی که دید شما به کمتر از ۴۰۰ متر کاهش یابد، طوفان به وجود آمده، به اصطلاح "کولاک" نامیده می شود. بادهایی که این پدیده را به وجود می آورند، معمولا ۵۶ کیلومتر بر ساعت و یا بیشتر سرعت دارند. طوفان ها باید حداقل برای سه ساعت ادامه داشته باشند تا بتوان آن ها را جزء کولاک ها به حساب آورد. اگر تمام شرایط ذکر شده وجود نداشته باشند، تنها می توان آن را یک طوفان برفی نامید.


7. سالانه ۱۰۵ طوفان برفی در ایالات متحده رخ می دهد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این تعداد طوفان برای یک کشور بسیار زیاد است. آن ها معمولا دو تا پنج روز باقی می مانند و در ایالت های مختلفی روی می دهند.


8. اسکیموها بیش از ۱۰۰ کلمه به معنای برف دارند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تعداد ریشه هایی که در زبان های اسکیموها برای کلمه برف استفاده می شود، معادل با تعداد به کار رفته در زبان انگلیسی است. اما ساختار آن ها به گونه ایست که می توان ریشه ها را برای تشکیل یک کلمه تغییر داد.


9. چرا دانه های برف شش ضلعی هستند؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اتم اکسیژن، جاذبه زیادی به ابرهای الکترونی اتم های هیدروژن دارد و آن ها را به یکدیگر نزدیک می کند. این فرایند باعث می شود که بار هیدروژن ها مثبت باشد و مرکز ساختار "V" شکل، بار منفی به خود بگیرد. هنگامی که دیگر ملکول های آب در تشکیل دانه درگیر می شوند، بارهای مخالفی که درباره آن ها صحبت نمودیم، به یکدیگر جذب شده و ساختار سه بعدی منحصر به فرد و دارای شش ضلع را تشکیل می دهند.

هر ملکول آبی که در تشکیل دانه های برف شرکت می کند، از همین فرایند پیروی نموده و به همین دلیل است که ما دانه های برف را به شکل شش ضلعی می بینیم.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: , دانستنی ها , محیط زیست , ,
برچسب‌ها: مجله ی دانستنی ها , اطلاعات عمومی , نکات و حقایقی جالب درباره برف ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» فواید آب سرد برای پوست
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟
» وقتی حیوانات هم گُر می‌گیرند
» با عکس‌هایتان جادو کنید!
» دانلود نرم افزار مشاهده وضعیت آب و هوایی دنیا Earth Alerts 2014.1.174
» 15 نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند
» نشاط با دارچین
» ۵ تا علامت که نشون میده وقتشه کارتون رو عوض کنید
» برندگان مسابقه بین المللی عکاسی حیات وحش
» تقویم محتوا چیست و چگونه تدوین می شود؟ (به همراه نمونه)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت اول)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت دوم)
» دانلود رایگان کتاب چگونه طراح سایت شویم ؟
» حالا با گوگل Docs می‌توانید بدون نیاز به Office فایل‌های Office را ویرایش کنید!
» افزایش سرعت فایرفاکس در وب‌گردی٬دانلود و…
» چگونه حساب فیسبوک خود را غیرفعال و حذف کنیم
» درس اول-آموزش کامل و تصویری فیس بوک
» درس دوم-حریم خصوصی و راهنمای کامل تنظیمات در فیس بوک
» درس سوم-تنظیمات حریم خصوصی فیس بوک در تبلیغات، لیست ها و مزاحمت های افراد یا اپلیکیشن ها
» درس چهارم-ساخت و مدیریت پروفایل در فیس بوک
» درس پنجم-جستجو و یافتن دوستان در فیس بوک
» درس ششم-اشتراک گذاری و تایم لاین شما
» درس هفتم-همه چیز درباره News Feed
» درس هشتم-اشتراک گذاری و اضافه کردن عکس و فیلم در فیس بوک
» درس نهم-چت و تماس ویدئویی در فیس بوک
» درس دهم-پیام ها
» درس یازدهم-گروه ها
» آموزش کامل تنظیمات فیس‌بوک
» آموزش نرم افزار CorelDRAW + دانلود
» آموزش کاملا تعاملی "ویندوز هفت" + دانلود
» نقشه سه بعدی ایران و تهران
» لامپ‌های نمایشگر آلودگی+تصاویر
» عوارض جویدن ناخن؛ از عفونت تا اسهال

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409