مهر، فصل همكلاسیهای دیروز و هم نیمكتی های امروز
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
مهر، فصل همكلاسیهای دیروز و هم نیمكتی های امروز
تاریخ : شنبه 3 مهر 1395
نویسنده : RmZiRn


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


روزهای آغازین مهر، فصل رویش جوانه های امید، فصل خواندن و نوشتن، از راه رسید. ماه مهر، فصل آشنایی بیشتر با خدا، فصل خوشه چینی ستاره ها، فصل همكلاسیهای دیروز و هم نیمكتی های امروز، از راه رسید.

امروز زنگ آگاهی به صدا در می آید و پرچم دانش برافراشته می شود، درب گلستان معرفت گشوده می شود و صدای جنب و جوش و شور و هیاهوی بچه ها، فضای مدرسه را پر می كند.

یاسمن ها از قصّه های دیروز می گویند و معلمین درس امروز می دهند و كبوتران وجود را به پرواز در می آورند، تا به دانش آموزان درس خوب زیستن را بیاموزند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اینک سخنی با تو دارم ای معلم، آنگاه كه بر گوهر وجود، آیه ی مهر می نشانی، نور در گلدان اندیشه ام می نگاری، جوهر وجود را با آیات الهی به شفافیت شبنم دل می نمایی، صف‍حه ی سفید ذهنم را با كلامت قلم می زنی، در گوشم آهنگ مهر می خوانی، دستانم را با ساختن بنای زندگی آشنا می سازی، با نگاهت شالوده ی وجودم را شكل می دهی و بر رسایی ها و نارسایی هایش صیقل می كشی ...

ای معلم ! ای كه پا جای پای انبیاء گذاشته ای تا درس چگونه زیستن را به ما بیاموزی، امروز فرشتگان مامورند، به حمد و ثنای تو كه برترین شغل را پذیرا شدی تا بهترین خدمت را به بشریت بنمایی... آنگاه كه كلامی می آموزی و آنگاه كه حرفه ای یاد می دهی و آنگاه كه استعدادهایم را پرورش می دهی تا آنچنان كه شایسته است زندگی نمایم و آنگاه كه مرا متوجه ی كمال خالقم در آفرینش می نمایی، من همه ی آن لحظات را مدیون تو هستم كه چون فرشته ی آسمانی در خلقت زمینی، تجلی بخش راه انبیائی و سراینده ی غزل هستی بخش آموختن، برای زندگی نمودن بهتری.

و تو ای زیبای بوستان خرد، از مهر اندیشه ات و سبزی وجود، پر طراوت تر از همیشه، وجودم را طراوت می بخشی تا من نیز با پرورش استعداد و اندیشه ام و بالا بردن قابلیتها و ظرفیتهای خویش، خردمندانه نقش آفرین زندگی شوم، كه خداوند هستی بخش بدان منظور مرا سرشته و من امروز به شكرانه ی این همه نعمت، خداوند بزرگ را سپاس بیكران می گذارم كه آیات مهرش را در وجودی چون انسان به ودیعت گذاشت تا انسانیت را در وادی امتحان، به عرصه ی ظهور رساند.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بارالها! به سوی تو آمده ام تا دریابی ام، در این بی سر و سامانْ بازار دنیا.

به سوی تو آمده ام تا از تو مدد جویم؛ یاری طلبم و بخواهم که مرا به خود وانگذاری؛ که من پوچم بی تو!

اکنون که در آستانه شروع ماه مهر هستیم و سال علم آموزی جدیدی پیش روست، از تو می خواهم مرا یاری کنی تا در مسیری گام بردارم که مروّج علم و آیین تو باشم.

یاری ام کن تا همواره در آموختن، حریص باشم و در ترویج آموخته هایم، سخی.

یاری ام ده تا بیاموزم آنچه را تو می پسندی و دوری جویم از آنچه ناپسند توست.

کمکم کن قلم که در دست می گیرم، به یاد تو باشم و آنچه می نگارم، مورد رضای تو باشد.

بر صفحه تاریک دلم با قلم الهی ات نقشی بزن که تا زنده ام، به اینکه موجودی مفید فایده در هستی بی پایانت بوده ام، به خود ببالم.

در این ماه مهر، از مهر بی کران خویش باز هم به من ببخش و این آغازِ دوباره را برایم آغازی مبارک رقم بزن.

به لطف و کرامتت، یا ارحم الراحمین!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: ادبی , , دانستنی ها , آموزش , خبر خوان , ,
برچسب‌ها: مجله ی دانستنی ها , اطلاعات عمومی , مهر ماه ,
مطالب مرتبط با این پست
» به خدا عشق به رسوا شدنش می ارزد
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» ﺩﻟﺨﻮﺷﻢ ﺑﺎ ﻏﺰﻟﯽ ﺗﺎﺯﻩ ﻫﻤﯿﻨﻢ ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» صد و چند نکته فرهنگ شهروندی به زبان خیلی خیلی ساده
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» چیزی به اندازه استحکام شخصیت مقدس نیست
» فواید آب سرد برای پوست
» ضرب المثل ایرانی
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» درختی که 40 نوع میوه می‌دهد + عکس
» من وتو
» عکس نوشته های عاشقانه و احساسی
» عملیات جستجوی دو جوان غرق شده در دریاچه زریوار بعد از گذشت 22 ساعت پایان یافت.
» آموزش لغو عضویت در گروه های یاهو
» 11 نکته‌ای که باید قبل از ارسال هر ایمیل به آن توجه کنیم
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» بیایید با فرهنگ شویم ! قسمت دهم
» داستان کوتاه/ زنجیر عشق
» داستان کوتاه / مولانا و شمس
» "حکایت یک ویرگول" از احمد شاملو
» داستان‌ کوتاه / هاچیکو ماجرای سگ دوست‌داشتنی
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» قدرت باور ها
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-1
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-2
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-3
» کم کردن حجم موزیک
» خواندنی
» به کسی جسارت نکن...
» دشمن نکونام و دوست قلعه نویی را بیشتر بشناسید
» پیامک های مناسب برای تبریک "عید سعید فطر"
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» کیلاً بغیر ثمنٍ لو کان له وعاء
» حراج گنج
» نرم افزار طراحی برنامه زمانی مدارس aSc TimeTables v2014.11.12
» افسوس شدید استقلال برای از دست دادن این ستاره
» گرچه در پرسپولیس بودم، اما خونم آبی‌ست
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟
» فروش نقاشی‌های پسر ۱۱ ساله انگلیسی به مبلغ چهارصدهزار پوند

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409