6 دلیل تعجب آور برای مصرف روزانه هویج
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
6 دلیل تعجب آور برای مصرف روزانه هویج
تاریخ : یک شنبه 9 خرداد 1395
نویسنده : RmZiRn
  • 6 دلیل تعجب آور برای مصرف روزانه هویج
    .............................

6 دلیل تعجب آور برای مصرف روزانه هویج
.............................

"هویج از جمله مواد غذایی مفید است که میزان کلسترول بد را کاهش داده و باعث افزایش سطح کلسترول خوب می شود. طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف روزانه چند عدد هویج کلسترول را 10 تا 20 درصد کاهش می دهد و از افزایش سطح کلسترول بد در افراد جلوگیری می کند. محققان علت این امر را فیبر محلول موجود در هویج (الیاف گیاهی) به نام پکتین می دانند..."

سلامت نیوز: فواید بیشمار مصرف هویج از کاهش کلسترول گرفته تا جلوگیری از نقصان حافظه شناخته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، بتاکاروتن موجود در هویج مسئول رنگ نارنجی آن است. هرچه بتا کاروتن زیادتر باشد، هویج نارنجی تر می شود. بتا کاروتن پیش ساز ویتامین آ است، یعنی در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود. در اینجا بهترین دلایل برای مصرف روزانه این سبزی مفید بیشتر معرفی شده است:

کاهش کلسترول: هویج از جمله مواد غذایی مفید است که میزان کلسترول بد را کاهش داده و باعث افزایش سطح کلسترول خوب می شود. طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف روزانه چند عدد هویج کلسترول را 10 تا 20 درصد کاهش می دهد و از افزایش سطح کلسترول بد در افراد جلوگیری می کند. محققان علت این امر را فیبر محلول موجود در هویج (الیاف گیاهی) به نام پکتین می دانند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان: بیوفلاونوئید موجود در هویج با کاهش خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان ریه در ارتباط است. علاوه بر این، محققان اروپایی به این نتیجه رسیده‌ اند که هویج و هر آن چه حاوی رنگدانه‌ بتاکاروتن است در کاهش سرطان سینه موثر عمل می ‌کند.

بینایی سالم تر: هویج درمان کننده مشکلات بینایی موجود نیست اما می تواند در برابر مشکلات بینایی ناشی از کمبود ویتامین آ محافظت ایجاد کند. بدن شما بتاکاروتن موجود در هویج را تبدیل به ویتامین آ می کند. مصرف منظم هویج در پیشگیری از آب مروارید و دژنراسیون ماکولا، شب کوری، و دید بهتر در تاریکی کمک کننده است.

جلوگیری از نقصان حافظه: افراد میانسالی که کمترین مصرف سبزیجات ریشه دار را دارند، بیش از سه برابر بیشتر در معرض زوال شناختی ناشی از سن قرار دارند و این را محققان هلندی به اثبات رسانده اند. محققان می گویند بتاکاروتن موجود در ریشه سبزیجاتی مانند هویج از سیستم عصبی مرکزی در برابر پیری محافظت ایجاد می کند. محققان دانشگاه هاروارد نیز اثبات کرده اند مردانی که روزانه 50 میلی گرم مکمل بتاکاروتن را هر روز مصرف کرده اند، دیرتر از سایرین در معرض زوال شناختی قرار داشتند.

جلوگیری از دیابت: آنتی اکسیدان موجود در هویج با کاهش خطر ابتلا به دیابت در ارتباط است. در یک مطالعه مشخص شد کسانی که بیشترین میزان بتاکاروتن موجود در هویج را به عنوان یک آنتی اکسیدان در خون خود داشتند، سطوح قند خونشان 32 درصد پایین تر از سایر افراد بود.

تقویت سلامت استخوان: هویج همچنین حاوی مقادیر کمی از سایر مواد مغذی مانند ویتامین ث (5 میلی گرم به ازای هر فنجان) و کلسیم (96 میلی گرم در هر فنجان)، است. مصرف منظم این سبزی به ویژه در زنان یائسه منجر به تقویت استخوان ها و به تاخیر انداختن فرایند پوکی استخوان می شود.

http://www.salamatnews.com/news/183907/-6-دلیل-تعجب-آور-برای-مصرف-روزانه-هویج




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: بهداشت،درمان و آموزش پزشکی , دانستنی ها , خانه ،خانواده ومهارت های خانه داری , ,
برچسب‌ها: مجله ی دانستنی ها , بهداشت،درمان و آموزش پزشکی , 6 دلیل تعجب آور برای مصرف روزانه هویج ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» موز کاملا رسیده
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» علاج سر درد‌هایی سینوزیتی + توصیه‌ها
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» عملکرد نمک در بدن زنان و مردان
» راه های تشخیص سلامت آلت تناسلی مردانه
» فواید آب سرد برای پوست
» عصب سنج انسان
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» برنامه درمان های گیاهی
» رنگین‌کمان به ام.اس دهن‌کجی می‌کند
» یـازده نکته مهم برای دوری از بیمـاری ام.اس
» چگونه یک کودک مودب تربیت کنیم ؟
» این کارها را در حق خودتان انجام ندهید
» به اشتراک بگذارید
» بانک اطلاعات تمامی بیمارستان های کشور +دانلود
» آپاندیس به چه دردی می خورد؟
» مصرف استامینوفن این قسمت از بدن را از کار می اندازد
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» با اصول و کلیدهای فهم زبان بدن آشنا شویم!
» این تمرینات را حتما پشت میز انجام دهید
» چه وقت میتوان ازدواج پایدار کرد؟
» این نکات مهم پزشکی را به خاطر بسپارید
» سنگ کلیه چیست، چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» عکس های واقعی/عکس 18+
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟
» با عکس‌هایتان جادو کنید!
» 15 نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند
» نشاط با دارچین
» ۵ تا علامت که نشون میده وقتشه کارتون رو عوض کنید
» تقویم محتوا چیست و چگونه تدوین می شود؟ (به همراه نمونه)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت اول)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت دوم)
» دانلود رایگان کتاب چگونه طراح سایت شویم ؟
» حالا با گوگل Docs می‌توانید بدون نیاز به Office فایل‌های Office را ویرایش کنید!
» افزایش سرعت فایرفاکس در وب‌گردی٬دانلود و…
» چگونه حساب فیسبوک خود را غیرفعال و حذف کنیم

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409