گزارش ESPN: چرا استقلال با بقیه تیم های ایرانی تفاوت دارد؟
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
گزارش ESPN: چرا استقلال با بقیه تیم های ایرانی تفاوت دارد؟
تاریخ : جمعه 15 آبان 1394
نویسنده : RmZiRn
تیم فوتبال استقلال با تساوی 1-1 هفته گذشته مقابل پرسپولیس، همچنان در صدر جدول لیگ ایران باقی مانده است.

تیم فوتبال استقلال با تساوی 1-1 هفته گذشته مقابل پرسپولیس، همچنان در صدر جدول لیگ ایران باقی مانده است.


 
به گزارش "ورزش سه"،  آبی‌ها با 8 قهرمانی در لیگ ایران و دو قهرمانی در آسیا، به عنوان یکی از بزرگترین تیم‌های این قاره شناخته می‌شوند. آنها در مقابل پرسپولیس، بزرگترین رقیبشان، که تیم محبوب‌تری محسوب می‌شود، تاریخ غنی تری دارند. ESPN  پنج نقطه عطف تاریخ این باشگاه را بررسی می‌کند.

 
5- فرستادن اولین بازیکن ایرانی به اروپا
 

 
همه ی ما اسطوره‌هایی مثل پارک جی سونگ، ناکاتا و علی دایی که برای فوتبال آسیا در اروپا اعتبار کسب کردند را می‌شناسیم. با این حال، بیوک جدیکار، اولین بازیکن ایرانی بود که پیش از به دنیا امدن ستاره‌های نام برده در اروپا بازی می‌کرد. مهاجم چپ پا، سال 1957 ایران را به مقصد آلمان ترک کرد تا برای تیم برلین ویکتوریا بازی کند. البته او برای مدتی طولانی در این تیم توپ نزد و تنها 9 بازی انجام داد و موفق به زدن گلی هم نشد. با این حال، جدیکار یک پیشگام بود، نه فقط برای ایران، بلکه برای تمام آسیا. او باید بیش از این شناخته شده باشد.
 

4- پیروزی در دربی تهران در سال 2005
 

پنجاه و هشتمین دربی ، بازی فراموش نشدنی بود که حتی پرسپولیسی ها هم به سختی بتوانند آن را فراموش کنند.
 
هر دو تیم برای قهرمانی می‌جنگیدند. پرسپولیس در رده ی سوم قرار داشت و استقلال 10 بازی پیاپی شکست نخورده بود و همچنین رضا عنایتی بسیار آماده بود. او در 5 بازی قبل از دربی، 7 گل به ثمر رسانده بود. 
 



طبق انتظارات، او تیمش را مقابل پرسپولیس پیش انداخت ولی قرمزها عقب ننشستند و 2 گل به ثمر رساندند و پیش افتادند. در حالی که قسمت قرمزپوش استادیوم در حال شادی و خوشحالی بود، محمود فکری در حالی که تنها چند دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود، کار را به تساوی کشاند. در ادامه، پیروز قربانی در وقت‌های تلف شده گل پیروزی بخش استقلال را به ثمر رساند.
 

3- یک استقلالی اولین گل ایران در جام جهانی را به ثمر رسانده است
ایرج دانایی فر، اولین ایرانی نبود که نامش در گلزنان جام جهانی ثبت شد ولی اولین ایرانی بود که در جام جهانی توپ را وارد دروازه حریف کرد.
جام جهانی 1978 ، ایران که برای اولین بار در جام جهانی حضور پیدا می‌کرد، در گروه بسیار سختی قرار گرفت. آنها مقابل هلند 3-0 شکست خورده بودند و مقابل اسکاتلند قرار گرفته بودند که آندرانیک اسکندریان، توپ را وارد دروازه خودی کرد تا اسکاتلندی ها را پیش بیندازد. 



با این حال، در حالی که 30 دقیقه به پایان باقی مانده بود، دانایی فر تاریخ ساز شد. در سمت چپ محوطه جریمه، او به خوبی از آرچی گمل عبور کرد و با یک ضربه زیبا به گوشه دروازه، اولین گل ایران در تاریخ جام جهانی را به ثمر رساند. بازی در نهایت با تساوی 1-1 به پایان رسید تا رویای تیم پرستاره اسکاتلند به پایان برسد.
 

2- قهرمانی در روز پایانی لیگ ایران در سال 2009
 

 
فابیو جانواریو، هافبک برزیلی شاید کارنامه فوتبالی درخشانی نداشته باشد ولی یک فصل در استقلال، او در سطحی فوق‌العاده توپ می‌زد و روند خوبش را تا روز آخر لیگ حفظ کرد.

استقلال در روز پایانی لیگ، 3 امتیاز با ذوب آهن صدرنشین فاصله داشت. همه چیز روشن بود و تنها راه برای شاگردان امیر قلعه نویی، کسب پیروزی در دیدار مقابل پیام مشهد و شکست ذوب آهن مقابل فولاد بود. استقلال در مشهد به مصاف پیام مشهد رفت، تیمی که برای ماندن در لیگ، یک امتیاز نیاز داشت. 



با این حال، 50 هزار نفر از تهران به مشهد رفتند تا ورزشگاه را پرکرده و آبی‌‌ها را برای رسیدن به قهرمانی تشویق کنند. در اواسط بازی، استقلالی ها می‌دانستند که ذوب آهن یک گل عقب است و باید فشار حملات خود را بیشتر کنند ولی درست وقتی داور می‌خواست سوت پایان نیمه اول را بزند، جانواریو یک توپ خوب را با سینه استپ کرد و با یک شوت دیدنی، توپ را به گوشه دروازه پیام فرستاد. 

هزاران هوادار استقلال که به مشهد سفر کرده بودند ،سر از پا نمی‌شناختند.وقتی ذوب آهن کار را به تساوی کشاند، استرس در بین استقلالی ها به اوج رسیده بود ولی فولاد، بار دیگر موفق به گلزنی شد تا استقلال در یک نبرد بسیار نزدیک به قهرمانی لیگ برسد.
 

1- قهرمانی آسیا در سال 1991
 

 
قهرمانی در آسیا، هسته هویت استقلال است. به جز افتخار قهرمانی، این عنوان از این جهت برای استقلالی ها اهمیت دارد که پرسپولیس موفق به کسب آن نشده است.

اولین قهرمانی استقلال در آسیا در سال 1967 به دست آمد، وقتی که بیشتر قاره از برگزاری چنین رقابتی مطلع نبود. دو دهه بعد که استقلال دوباره موفق به قهرمانی شد، همه چیز تغییر کرده بود.





استقلال شکست ناپذیر در فینال مقابل لیائونینگ چین قرار گرفته بود. رضا حسن زاده‌ موفق شد روی ارسال از یک ضربه ایستگاهی، گل اول را وارد دروازه تیم چینی کند ولی زو هوی موفق شد در اوایل نیمه دوم، کار را به تساوی بکشاند. در دقایق پایانی بازی، صمد مرفاوی موفق شد گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رسانده و استقلال را به دومین عنوان قهرمانی آسیا برسند.در ایران، هواداران استقلال در کری هایشان با پرسپولیسی ها، از دو قهرمانی آسیا ی خود استفاده زیادی می‌برند.

یکی از مربیان سابق استقلال در این رابطه گفته بود:" (این قهرمانی ها) بدین معنی است که باید به پرسپولیسی ها بگوییم وقتی شما هیچ چیز نبودید، ما قهرمان آسیا شده بودیم، آن هم نه یک بار بلکه دو بار."

 
جان دردن- ESPN
ترجمه: روزبه مهری




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: , دانستنی ها , ورزش , خبر خوان , استقلال , ,
برچسب‌ها: گزارش ESPN: چرا استقلال با بقیه تیم های ایرانی تفاوت دارد؟ ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز
» سال ها جادوگری علی کریمی/گزارش تصویری
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» فواید آب سرد برای پوست
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» درختی که 40 نوع میوه می‌دهد + عکس
» عملیات جستجوی دو جوان غرق شده در دریاچه زریوار بعد از گذشت 22 ساعت پایان یافت.
» ۲۰ انتقال گران‌قیمت تاریخ فوتبال+ تصاویر
» افشاگری بی‌سابقه نکونام علیه قلعه‌نویی
» انتشار متن‌کامل افشاگری نکونام علیه قلعه‌نویی
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» دوچرخه‌سواران کوهستان تبریز+تصاویر
» دشمن نکونام و دوست قلعه نویی را بیشتر بشناسید
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» افسوس شدید استقلال برای از دست دادن این ستاره
» گرچه در پرسپولیس بودم، اما خونم آبی‌ست
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟
» فروش نقاشی‌های پسر ۱۱ ساله انگلیسی به مبلغ چهارصدهزار پوند
» با عکس‌هایتان جادو کنید!
» 15 نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند
» نشاط با دارچین
» ۵ تا علامت که نشون میده وقتشه کارتون رو عوض کنید
» رمزگشایی صحبت های نکونام؛ توهم جواد یا افتادن پرده عریانی ژنرال!
» تقویم محتوا چیست و چگونه تدوین می شود؟ (به همراه نمونه)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت اول)
» آیا می‌شود بدون صرف هزینه و وقت زیاد، طراحی وب را یاد گرفت؟ (قسمت دوم)
» دانلود رایگان کتاب چگونه طراح سایت شویم ؟
» حالا با گوگل Docs می‌توانید بدون نیاز به Office فایل‌های Office را ویرایش کنید!
» افزایش سرعت فایرفاکس در وب‌گردی٬دانلود و…
» چگونه حساب فیسبوک خود را غیرفعال و حذف کنیم
» درس اول-آموزش کامل و تصویری فیس بوک
» درس دوم-حریم خصوصی و راهنمای کامل تنظیمات در فیس بوک
» درس سوم-تنظیمات حریم خصوصی فیس بوک در تبلیغات، لیست ها و مزاحمت های افراد یا اپلیکیشن ها
» درس چهارم-ساخت و مدیریت پروفایل در فیس بوک
» درس پنجم-جستجو و یافتن دوستان در فیس بوک
» درس ششم-اشتراک گذاری و تایم لاین شما
» درس هفتم-همه چیز درباره News Feed

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409